Робота вчителя повинна бути показником і орієнтиром у діяльності учнівського колективу. Ми виховуємо творчу особистість, готову до соціалізації, саме тому постійно практикую уроки-диспути, для формування в учнів власної позиції .
Вчитель – свого роду режисер. Він повинен максимально точно і повно реалізовувати сценарій – створити цілісний, результативний, цікавий для учнів урок. Кожний вчитель в своїй педагогічній діяльності повинен прагнути стати майстром своєї справи, для цього потрібно постійно підвищувати ефективність і якість уроку.
Можна виділити наступні критерії оцінки ефективності і якості уроку.
- Засвоєння учнями певних знань.
- Розвиток умінь і навичок.
- Включення дітей в навчальну діяльність.
- Розвиток в учнів пізнавальних процесів.
- Розвиток рефлексії і оцінювальної діяльності.
- Зв’язок учбового матеріалу з життєвим досвідом учнів.
- Індивідуалізація і диференціація завдань.
- Ступінь стомлюваності учнів під час навчальної діяльності.
- Позиція педагога в навчальному процесі.
- Характеристика діяльності учнів на уроці (інтерес, активність, розуміння матеріалу і його значення).
- Рівень підготовки вчителя до уроку і методика викладання.
Шляхи підвищення ефективності уроку:
- Постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності вчителя.
- Поліпшення матеріальної бази учбового закладу, кабінетів.
- Комплексне планування уроків.
- Раціональне використання часу уроку.
- Відповідність змісту освіти методам навчання, можливостям тих, хто навчається і вчителя.
- Розвиток творчої активності і самостійності учнів.
- Врахування індивідуальних особливостей учнів.
Першокласник, який вперше прийшов до школи, потрапляє у світ знань, де йому потрібно відкрити багато невідомого, шукати оригінальні, нестандартні рішення в різних видах діяльності.
Щоб дитина краще включилася в навчальний процес протрібно застосувати найефективніші методи:
- Ігрову діяльність;
- Створення позитивних емоційних ситуацій;
- Роботу в парах;
- Проблемне навчання.
Адже, навчити дитину за максимально короткий проміжок часу запам’ятати та застосувати у своїй діяльності великий обсяг інформації – це основна мета навчання в начальній школі.
Малюк іде до школи і сподівається відчути радість шкільного життя. І лише тоді виникає інтерес до навчання, коли ця надія справджується.
Вчителеві дуже багато потрібно зробити, щоб з перших хвилин уроку оволодіти увагою молодших школярів. Тому з самого початку діти включаютьс я до активності, вчитель ціленаправленно проводить невеличку фронтальну самостійну роботу.
Щоб підтримати робочий настрій учнів, важливе значення має поступове засвоення навчального матеріалу. Зцією метою вчитель розподіляє його на невеликі елементи.
Значущим засобом підвищення ефективності уроку є дуже велика кількість видів роботи на уроці. У своїх працях К.Д.Ушинський відмічав, що дитина потребує діяльності безперервно і стомлюється не діяльністю, а її одноманітністю.
Комментариев нет:
Отправить комментарий